Tot detall compte. Aposta per una alimentació saludable i sostenible

"TOT DETALL COMPTE. APOSTA PER UNA ALIMENTACIÓ SALUDABLE I SOSTENIBLE" és una campanya promoguda pel Gabinet d'Alimentació i Nutrició de la Universitat d'Alacant (ALINUA) dirigida a la seua Comunitat Universitària amb el propòsit de fomentar la reflexió sobre la relació del sistema alimentari amb la sostenibilitat ambiental, social i la salut.

"Aposta per un nadal saludable i sostenible" és una de les accions organitzades per a desenvolupar l'objectiu de la campanya "Tot detalle compte. Aposta per una alimentació saludable i sostenible" realitzada poc abans de les vacances de nadal (18 de desembre de 2019). Es va organitzar un estand situat en la porxada de la Biblioteca General on es van dur a terme diferents activitats. Va participar el Centre de Gastronomia del Mediterrani "Gasterra" la cooperativa de productors agroecològics "La Camperola", i el taller d'Art "Porta Ferrisa". Va comptar amb el suport del Vicerectorat de Responsabilitat Social,Inclusió i Igualtat i amb Universitats Saludables.

ACTIVITATS

1. Proposta de receptes tradicionals amb productes de temporada (ALINUA i La camperola)

Reflexió sobre l'origen i la composició nutricional d'aliments tradicionals, mitjançant l'exposició de productes i el seu etiquetatge.

Presentació d'un E-book amb receptes i recomanacions per a una alimentació més saludables i sostenibles, accessible mitjançant codi BIDI.

279 descàrregues realitzades fins a gener 2020

2. Difusió de recomanacions per a una alimentació més sostenible i saludable (ALINUA)

Repartiment d'ecotips en format de separadors de llibres

Realitzat per Iris Comino

Es van repartir 500 separadors de llibres amb ecotips entre la comunitat universitària

3. Recuperació, adaptació i promoció de les tradicions culinàries i gastronòmiques i la cultura alimentària mediterrània (Gasterra)

Exposició de les publicacions de la Col·lecció de Gastronomia (Servei de Publicacions de la UA) i fullets divulgatius de les activitats de transferència del coneixement desenvolupades per GASTERRA i la Càtedra Carmencita d'Estudis del Sabor Gastronòmic.

4. Taller d'embalatge sostenible (Taller d'art Porta Ferrisa)

Demostració de com utilitzar material reciclat per a l'embalatge de regals.

Reproducir

Gabinet d'Alimentació i Nutrició