PG-SAN

Pàgina web presenta l'estat de seguretat alimentària de la població gitana de la Comunitat Valenciana.

Ja està disponible la pàgina web amb els resultats de l'estudi sobre l'estat de seguretat alimentària de la població gitana de la Comunitat Valenciana.

Desenvolupat en 2020, el projecte "PG-SAN: Seguretat alimentària en població gitana" va tenir com a objectiu explorar l'estat de seguretat alimentària en població gitana espanyola de la Comunitat Valenciana. Liderat per M Carmen Davó, directora del Gabinet d'Alimentació i Nutrició de la Universitat d'Alacant (ALINUA), el projecte va comptar amb la participació de professorat del Departament d'Infermeria Comunitària, Medicina Preventiva i Salut pública i Història de la Ciència de la mateixa universitat. A més, una de les seues fortaleses és que l'equip investigador ha sigut multidisciplinari i ha comptat amb la participació de la població d'estudi des de les primeres fases del projecte. Concretament, van participar representants de la Federació Autonòmica d'Associacions Gitanes de la Comunitat Valenciana (FAGA) i dues associacions federades a aquesta entitat (ROMI de València i Associació Gitana de Castelló).

L'estudi va posar de manifest que l'escassetat de recursos bàsics i la precarietat del context socioeconòmic en el qual viu part de la població (ingressos, habitatge i educació), obstaculitzen el seu accés a una alimentació saludable, situació que mitiga amb la xarxa de suport social entre les famílies del barri. En definitiva, la dificultat a l'accés continu a una alimentació adequada en quantitat i varietat mostra que part de la població gitana de la Comunitat Valenciana, especialment dones, viu en situació d'inseguretat alimentària.

Visibilitzar les dificultats d'accés a una alimentació adequada en alguns grups de població gitano-valenciana és important de cara a proposar línies d'acció per a afrontar-les. Per aquest motiu l'equip investigador ha optat per fer accessibles els resultats del projecte a la societat, elaborant una pàgina web on es poden consultar les dades del projecte de manera interactiva. Veure: https://pg-san.e-investigacion.com/

El projecte va ser seleccionat a través de la convocatòria d'investigació dirigida al Poble Gitano de l'any 2019 (BOUA 07-10-19), publicada per la Càtedra de Cultura Gitana de la Universitat d'Alacant, finançada per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques inclusives de la Generalitat Valenciana.

Gabinet d'Alimentació i Nutrició

Facebook: https://www.facebook.com/GabineteAlinUA/